2024. Április 27. Zita, Mariann, Anasztáz
   Eseménynaptár
2024 Április
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Ifjúsági kerekasztal  -  2011. 10. 10.
    Diákjogok helyzete
    A legfontosabb szabályzó dokumentum, a házirend ismertsége nem kimagasló, a tanulók egyharmada gondolja úgy, hogy teljesen ismeri, további 46 százalékuk csak “inkább igen” választ adott, 15 százalékuk pedig nem ismeri ezt a dokumentumot.
    Az iskolai házirend betartásával kapcsolatban érdekes kettősség figyelhető meg, a diákok saját véleménye szerint ők maguk lényegében inkább nem tartják be a házirendet, 47 százalékuk nyilatkozta ezt, ugyanakkor pozitívan nyilatkoztak a házirend betartásával kapcsolatban a tanárokról, akik a rájuk vonatkozó részeket inkább betartják, mint a diákok, kétharmaduk gondolja így. A házirend mellett rákérdeztünk két tipikus iskolai fegyelmi problémára is, az igazolatlan hiányzásra és a tanórák menetének zavarására (pl. beszélgetéssel, levelezéssel, sms-ezés), saját bevallásuk szerint inkább az utóbbi magatartási gond jellemző az iskolák tanulóira. Levelezéssel, beszélgetéssel vagy sms-ezéssel a megkérdezettek 51 százaléka szerint osztálytársaik zavarják a tanítás menetét. Az igazolatlan hiányzással kapcsolatos kérdésre a fiatalok egynegyede mondta azt, hogy osztálytársaikra jellemző ez.
     
    Az iskola fegyelmi életére vonatkoznak a diákok sérelmei is. A diákjogok deklarálása óta egyre kevesebb helyen fordul elő, hogy a pedagógusok megsértik a tanulók jogait. Mi három tipikus diáksérelmet soroltunk fel (óratúltartás, megalázó helyzet, levéltitok megsértése) és megkérdeztük, hogy mennyire jellemzőek ezek az iskolára. Mint a lenti táblázatból is látszik, ezek a sérelmek bár általában nem jellemzőek a vizsgált iskolákra, a tanulók több mint 16 százaléka beszámolt alkalmankénti előfordulásukról.
     
    A diákok 11 százaléka szerint teljesen, további 22 százaléka szerint inkább jellemző a tanárokra iskolájukban, hogy túltartják az órákat, s közel hasonló arányban vélik, hogy a diákot megalázó helyzetbe hozzák. A legkevésbé jellemző a felsoroltak közül, hogy a tanár elolvasná a diák levelét, ezzel mindösszesen 16 százalékuk értett egyet.
    Az iskolákban a fenti diákjogi eseteken kívül több, részben más típusú problémák is felmerülnek, főleg a diákok között közvetlenül. A kutatás során kíváncsiak voltunk arra, hogy egymás között az alábbi konfliktusok milyen gyakorissággal fordulnak elő a székesfehérvári iskolákban. Ahogy a lenti táblázatban is látható, leggyakrabban az osztálytársak gúnyolása, lökdösése fordul elő, illetve egymás nevén szólítgatás gúnyos célzattal, ez 13-14 százalékban szinte napi szinten történik, és a gyakori előfordulási arány is viszonylag magas ezekben a kérdésekben. A diákok egynegyede nyilatkozta azt, hogy rendszeresen előfordul, hogy egyes osztálytársaikat a többiek valamiből direkt kihagyják. Trágár történetek meghallgattatására, az osztálytársak megfenyegetésére, illetve személyes holmik elvételére szerencsére túlnyomórészt nem kerül sor az iskolákban.
    A tanulók véleménye alapján egyáltalán nem vagy csak egy kicsit ismerik a diákönkormányzat azt, hogy mit szeretnének az iskolába járó fiatalok, csupán a teljes korosztály 36 százaléka vélte úgy, hogy nagyrészt ismerik, illetve 7 százalék véli azt, hogy a diákönkormányzatok teljes mértékben tisztában vannak az igényekkel. További fontos információ, hogy a diákok 13 százaléka tanácstalan ebben a kérdésben.

    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss