Siemens biztosító berendezéssel látják el a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat, az 53 millió eurós beruházás megrendelője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az Európai Unió Magyarország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre, ennek a fejlesztésnek része a váltó és jelzőállító központ megújulása is.
![](/_user/0/Image/000Peter_2011/Julius/2.jpg) Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETSC) 2-es szintjét támogató teljes biztosító berendezést építenek ki a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon. Az ETCS szabványosított együttműködési felületet biztosít a jármű és a vasúti pálya között, elősegítve ezzel az országhatárok átjárhatóságát. A pályaszakasz felújítása, a korszerű biztosító berendezések és az ETCS 2 rendszer kiépítése növeli a vasútvonal biztonságát, gördülékenyebbé teszi a közlekedést, és csökkenti a szállítási időt a Földközi-tengeri kikötőkhöz, Koperhez és Trieszthez.
A Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti 65 kilométer hosszú vasúti pályaszakasz az V. páneurópai közlekedési folyosó része, amely Magyarországon keresztül köti össze Olaszországot, Szlovéniát, Horvátországot és Ukrajnát. A Siemens két Simis típusú elektronikus váltó- és jelzőállító központot, egy Iltis típusú távvezérlési rendszert, valamint 15 darab Simis LC típusú, az útátjárók biztosítására szolgáló berendezést szállít a megrendelés keretében, az üzembe helyezés tervezett ideje 2013. |