2024. Július 23. Lenke, Brigitta, Apollinár
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Gazdaság - 2009. 10. 12.
    A korszerűsítések korát éljük - egyre többen saját maguk újítják fel házukat
     Felmérések szerint, míg az új építkezések számában visszaesés várható jövőre is, addig a felújítások száma folyamatosan nő. Ez esetben azonban nem a szokásos „tisztasági festés” áll a háttérben, hanem az emberek új lakásvásárlás helyett inkább döntenek a lakás korszerűsítése mellett - mondja a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalatának, a sárszentmihályi Masterplastnak a vezérigazgatója Tibor Dávid.
     
     A válság jelei az ingatlanpiacon jelenleg jól láthatók. A lakosság azonban ma is úgy gondolja, hogy ha eljön a felemelkedés ideje, az ingatlanpiac újból erőre kaphat. Így nem meglepő, hogy az egyetlen részszektor az építőiparban, amelyik töretlenül növekszik, a lakóingatlan-felújításoké. Azok közül ugyanis, akik korábban újlakás-vásárlásban gondolkodtak, a gazdasági folyamatokat látva egyre többen inkább egy mindenre kiterjedő felújításba fektetik megspórolt pénzüket. Azaz nem csupán a lakás kifestése számukra a cél, hanem annak teljes, vagy részben teljes korszerűsítése, olyan beruházások elvégzése, amellyel például energiát takaríthat meg a jövőben, legyen szó szigetelésről, vagy alternatív energia felhasználásról.
     
     Mivel egy ingatlan korszerűsítése igen sok pénzt emészthet fel, és a jelenlegi gazdasági helyzetben nem mindenki fordíthatja mesteremberre megmaradt pénzét, a lakástulajdonosok sok esetben maguk végzik el azokat a korszerűsítéseket, amelyekre képesek. A forgalmazók, vagy szolgáltatók ezt a piaci rést kihasználva akár növelhetik is piaci részesedésüket. A termékfejlesztések egy jelentős része ennek megfelelően az építőipari gyártócégek esetében is a „csináld magad” szellemében valósul meg. „Korábban a Masterplastnal sem volt jellemző, hogy egy homlokzati hőszigetelő rendszert kifejezetten ügyes kezű laikusok számára fejlesszünk, ám ennek is eljött az ideje.”
     
     Ráadásul ilyenkor a megtakarítás kettős. Az élőmunka költség azonnal, a szigetelés felhelyezésével az energiaköltségek megtakarítása a következő télen biztosan megmutatkozik. A háztartások életében ugyanis az egyik legkomolyabb költségteher az energia. Nem meglepő, hogy a korszerűsítések is főként az energiára fordított kiadások mérséklését célozzák, ami elsősorban a homlokzati szigetelések korszerűsítésével valósíthatók meg.
     
     A cégcsoport jelen pillanatban 17 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal. A társaságcsoport tavalyi árbevétele 112,9 millió euró volt, míg adózás előtti eredménye 3,42 millió eurót tett ki. A Masterplast termékeivel teljes körű megoldásokat nyújt a hő-, hang- és vízszigetelés, tetőfedés, valamint a szárazépítészet területén, ISO és TÜV minősítéssel rendelkező termékei leányvállalatain és partnerein keresztül Európában, és Európán kívül is megtalálhatók.
     
     

    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss