Már érzi a válságot a magyar vállalkozások háromnegyede
A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint.A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.
Hozzáteszik: az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége, mivel ezeknél a vállalatoknál a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja milyen intézkedések léptek életbe a válsággal kapcsolatban.
A megkérdezettek háromnegyede az értékesítés visszaesését várja a gazdasági válságtól, likviditási nehézségekkel pedig 38 százalékuk számol - olvasható a közleményben. Az MLBKT hangsúlyozza: egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés, a megkérdezett vállalatok 27 százaléka jelzett hasonló problémákat. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.
A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek arra számítanak, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak.