Eseménynaptár |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Nincs esemény!
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Városkártya |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Tourinform |
|
|
|
Webkamera |
|
|
![](images/spacer.gif)
|
FehérVár magazin |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
2GO Fehérvár |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Vörösmarty Rádió |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
360 Fehervar |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Látnivalók |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Tömegsport |
|
|
|
|
|
|
Gazdaság - 2009. 01. 05. |
Ötmilliárdos nyereséggel zár az állami tulajdonú Magyar Posta |
Árbevétele növekedésével számol a Magyar Posta 2009-ben, a társaságnál ugyanakkor nem várják a nyereség számottevő növekedését. A cég vezérigazgatója szerint elindult a felkészülés a 2013-ban esedékes piaci liberalizációra is.
Az állami tulajdonú Magyar Posta Zrt. a 2008-as várható 195 milliárd forint bevétellel szemben 201 milliárd forint bevételt tervez az idei évre, míg az üzleti nyereséget az idei 4,8 milliárd forinthoz hasonló nagyságrendben tervezi - közölte Szűts Ildikó, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel.
Az adózás előtti nyereség az idén várható több mint nyolc milliárd forint után 5,5 milliárd forint lesz az üzleti terv szerint. Az idei, 2008-as üzleti terv három milliárd forint adózás előtti nyereséggel számolt. A terven felüli nyereségben a magasabb árbevétel, a költség hatékony gazdálkodás és egyszeri tételek játszottak szerepet.
A Magyar Posta Zrt. árbevétele 2007-ben meghaladta a 181,68 milliárd forintot. Az üzleti szintű tevékenységből 5,38 milliárd forint profit származott, az adózás előtti nyereség pedig 5,66 milliárd forintot tett ki. A 4,79 milliárd forint adózott nyereségből három milliárd forint osztalékot vett ki tulajdonos, a magyar állam.
A társaság folytatja a felkészülést a 2013-as teljes piacnyitásra, most már a tulajdonos által elfogadott stratégia alapján. A stratégia a 2013. január elsejétől teljesen liberalizált piacon a Magyar Posta vezető piaci pozíciójának megtartását segíti. A cél az, hogy a Magyar Posta a liberalizált piacon is versenyképes szolgáltatásokat nyújtson. Ehhez szükség van a szolgáltatások színvonalának további javítására, annak ellenére, hogy a Magyar Postát Európában ma a 6-7. legjobb postai szolgáltatóként tartják számon.
A vállalat az elsőbbségi küldemények 93 százalékát másnap kézbesíti. A legjobbaknál ez az arány 96-97 százalék, a törvény pedig 85 százalékot ír elő. A versenyképesség javításához szükséges a posták további korszerűsítése, a várakozási idő csökkentése, a hálózat átalakítása, ezért tovább folytatják a 2007-ben indított Posta Partner programot. A meglévő 2730 postahivatalból 1100-at önkormányzatokkal, vállalkozásokkal partneri kapcsolatban működtetnek majd. A stratégia harmadik pillére pedig a költség hatékony működés.
A Magyar Posta a gazdasági válság közepette is a 36 ezer munkahely megőrzését tartja a legfontosabb célnak - mondta a vezérigazgató. Szűts Ildikó megjegyezte, hogy a pénzügyi válság eddig "jót tett" a postának. Az emberek bizalma a bankok helyett a Magyar Posta felé fordult. A posta pénzügyi szolgáltatásainak igénybe vétele a válság kezdete óta több mint félmilliárd forint extra bevételt hozott a Magyar Postának. |
| |
![](images/spacer.gif)
|
Köszöntő |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Ügyintézés |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Városüzemeltetés |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Projektek |
|
|
|
![rss](images/rss_icon2.png)
|
|