A hazai közép- és nagy vállalatok kétharmadának üzleti stratégiájában szerepet játszanak a fenntartható fejlődés szempontjai – derült ki a Szonda Ipsos és a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért közös kutatásából. A fenntartható fejlődés egyes elemei annak ellenére részét képezik a cégek stratégiájának, hogy magát a fogalmat a felsővezetők negyedrésze tudta csak pontosan vagy a valóságoshoz hasonlóan meghatározni.
A fenntarthatóság területén belül a cégek többek között az energiahatékonyság javítására, a hulladékkezelésre és -újrahasznosításra, valamint a környezetbarát termékekre és technológiákra kívánnak fókuszálni az elkövetkező években. Az üzleti politikák kialakításánál a fenntartható fejlődés fontosságát, növekvő szerepét minden második cégvezető hangsúlyozta. A megkérdezett vezetők 70 százaléka szerint a környezettudatos üzletpolitika érvényesítése nem pénz, inkább szemléletmód kérdése.
A Vállalatvezetők fele negatívan látja cége természeti környezetre gyakorolt hatását. A negatív hatások között többek között a károsanyag-kibocsátást, a túl nagy mennyiségű papírfelhasználást, valamint a túl magas energiafelhasználást említették.
Azok a cégek, amelyek üzleti stratégiájukban nem érvényesítik a fenntartható fejlődés szempontjait, felerészben motivációhiányra hivatkoztak, harmadrészük pedig a profitját félti.