Eseménynaptár |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Nincs esemény!
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Városkártya |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Tourinform |
|
|
|
Webkamera |
|
|
![](images/spacer.gif)
|
FehérVár magazin |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
2GO Fehérvár |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Vörösmarty Rádió |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
360 Fehervar |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Látnivalók |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Tömegsport |
|
|
|
|
|
|
Gazdaság - 2008. 10. 17. |
A budapesti idegenforgalomnak is jó az Alba Airport |
A börgöndi Alba Airport repülőtér tervezett 2010. évi nyitása után a ferihegyi költségek feléért tudja majd kiszolgálni az utasokat, és már napi egy járat működtetésével évi két milliárd forinttal növelheti a főváros idegenforgalmi bevételét - egyebek mellett ezt tartalmazza az az elemzés, amelyet a Tourconsult turisztikai tanácsadó cég ügyvezető igazgatója készített.
Az anyag a repülőtér megnyitásának az idegenforgalomra gyakorolt hatását elemzi, illetve azt vizsgálja, hogy miért lehet alternatívája a Budapesttől 55 kilométerre fekvő repülőtér Ferihegynek.
Azzal, hogy a például a Ryanair légitársaság két hónapra felfüggeszti budapesti járatait, összességében 1 milliárd forint turisztikai bevétel kiesést eredményez. Ha csak napi egy járat száll le Börgöndön, akkor a főváros évi 2 milliárd többlet turisztikai bevételhez jut, amiből az áfa-befizetés 346 milliót, az iparűzési adó 34 milliót, míg az idegenforgalmi adó 58 millió forintot tesz ki. A bevételek, illetve adóbefizetések a járatszám emelkedésével arányosak.
Induláskor közvetlenül közel 300, közvetve további 120 embernek ad majd munkát a börgöndi repülőtér. Nemzetközi tapasztalatok szerint minden egymillió légi utas közel ezer közvetlen munkahelyet teremt, így 2015-re az Alba Airport közel 2 ezer embert foglalkoztathat.
A IATA Airport and Air Navigation Charges Manual információi alapján Közép-Európában az egy utasra vetített repülőtéri költség 20-27 euró között változik. Ferihegyen 24,64 euró az egy utasra jutó költség, tehát a régió átlagának felel meg. A diszkont és a charter légitársaságok ezt túl magasnak tartják, így a felére kell és lehet csökkenteni ahhoz, hogy az új repülőtér vonzó legyen a számukra. Ez úgy érhető el, hogy a legmodernebb technológiát építik be a kiszolgáló rendszerekbe.
Az Alba Airportot egyórás vezetési idővel, autóval 1,8 millió ember érheti el. Másfél órás elérési időt tekintve már 3,6 millió ember lehet potenciális utas.
A Budapestig tartó 55 kilométeres útból 50 kilométer autópálya. Busszal sem több az út egy óránál, de előkészítés alatt áll a vonatkapcsolat. Börgöndöt vonzóvá teheti az olcsó őrzött parkoló is.
Az elemzés azt prognosztizálja, hogy az indulást követő ötödik évben - 2015-ben - az utaslétszám eléri az 1,5 milliót, ami a ferihegyi forgalom 20 százaléka.
|
| |
![](images/spacer.gif)
|
Köszöntő |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Ügyintézés |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Városüzemeltetés |
|
|
|
![](images/spacer.gif)
|
Projektek |
|
|
|
![rss](images/rss_icon2.png)
|
|