2024. Július 28. Szabolcs, Alina, Ince, Győző
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Gazdaság - 2006. 10. 24.
    Egyre nagyobb az esélye, hogy Székesfehérváron építi fel gyárát a Stadler
     Székesfehérvár nyerheti a versenyt a Stadler-gyárért, ugyanis a másik lehetséges versenytárssal Szolnokkal szemben az ipari parkok, a rendelkezésre álló szakképzett munkaerő és az infrastruktúra kiépítettsége miatt előnyre tett szert. Az előnyök mellett van a vállalkozásbarát ügyintézés is.

     Bár hivatalos döntés még nem született, minden jel szerint Székesfehérváron építi fel majd új vonatgyárát a Stadler. Szolnok városának a gyár mellett a MÁV-tendert nyert FLIRT összeszereléséről is le kell mondania.

     "A jelenlegi állás szerint kétharmad-egyharmad arányban Székesfehérvár az esélyes Szolnokkal szemben arra, hogy helyet adjon alumínium-kocsitesteket előállító üzemünknek" - mondta el Dunai Zoltán. A Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint hivatalos határozat még nem született, egyelőre várják az erről szóló egyedi kormánydöntést.

     A vezető úgy véli, több érv is a város mellett szól. Egyrészt Székesfehérváron már most rendelkezésre áll olyan szakképzett munkaerő, amely elegendő lehet a gyár zökkenőmentes beindításához. Másrészt a már jelenleg is külföldi cégek sorának otthont adó város kiváló infrastruktúrával, öt ipari parkkal rendelkezik, amihez vállalkozásbarát ügyintézés is társul.

     A közlekedési összeköttetést, illetve az elhelyezkedést tekintve is Székesfehérvárnak áll a zászló. Mivel a MÁV által rendelt első 30 vonat dunántúli szakaszokon (Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya) áll forgalomba, ráadásul a karbantartó bázis is a közelben, Pusztaszabolcson épül fel.


     Ezek mellett elvileg döntő szempont lehet az egyes városok után járó támogatási összeg is, amelynek végleges nagyságát a kormány rövidesen közli a Stadler vezetésével. Szolnoknak azonban anyagi téren nagyon rá kellene ígérnie Fehérvárra ahhoz, hogy a svájci vállalatnak megérje lemondani a fenti előnyökről; ennek reális esélye elenyésző.

     Mint ismert, a svájci cég elvileg négy fajta forrásból részesülhet támogatásban. A munkaügyi tárca dotációja teremtett munkahelyenként 800 ezer és 1,5 millió forint között lehet az adott régió fejlettségétől függően, s ez a kormányzati szerv állapítja meg a képzési támogatás nagyságát is. A GKM által odaítélt GVOP a technológiát fejlesztő gépbeszerzések finanszírozását segíti, a Pénzügyminisztérium pedig a társasági nyereségadó jelentős részének, akár 80 százalékának elengedésével motiválhatja a vállalatot.

     Bár néhány fenti szempontban Szolnoknak áll a zászló, Dunai Zoltán szerint a két város nem különbözik egymástól túlzottan a támogatás intenzitását tekintve. Legalábbis nem annyira, hogy az képes legyen kompenzálni a Székesfehérvár nyújtotta előnyöket.

    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss