2024. Szeptember 09. Ádám, Péter
   Eseménynaptár
2024 Szeptember
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Városfejlesztés - 2005. 08. 10.
    Jövő szeptemberre elkészül az új buszpályaudvar - több zöldfelület lesz a Piac téren

     Az új buszpályaudvar építéséről és a Piac tér közlekedésének átalakításáról tartottak sajtótájékoztatót szerdán délelőtt az Alba Volán Börgöndi úti központjában. Warvasovszky Tihamér polgármester , Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója, illetve a közlekedés és az épület tervezője számolt be  a tervekről és nyilvánosságra hozták a befejezés határidejét is. A polgármester elmondta, hogy egy régi álom válhat valóra, hiszen 2004-ben sikerült megállapodni arról, hogy elindul a konkrét tervezési munka.

     A jelenlegi Buszpályaudvar 1962 óta üzemel, naponta mintegy 1100 helyközi és távolsági járat indítása és fogadása történik itt. Egy forgalmasabb hétköznapon pedig akár 80 ezer ember is megfordul a pályaudvaron. Többször volt már szó a felújításról, ami most valóra válhat, hiszen jövő őszre elkészül egy új pályaudvar.

     Warvasovszky Tihamér elmondta, hogy egy régi álom válhat valóra, hiszen 2004-ben sikerült megállapodni arról, hogy elindul a konkrét tervezési munka. A területet Székesfehérvár biztosítja a Városgondnokság udvarán, az épületet pedig az Alba Volán építi meg 350 millió forintos költségből. A Piac tér közlekedésének átalakítása pedig 300 millió forintba kerül majd, amit a város finanszíroz.

     

     

     

     

     

     

     

     Tóth István a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy az utasok elvárásainak, kívánalmainak megfelelően végezték a tervezést: mintegy 5000 kérdőívet osztottak szét a buszpályaudvaron, amin a jövő pályaudvaráról kérdezősködtek az utasoktól. Ebből több mint 800 darab érkezett vissza, és az azon szereplő ötleteket beletervezték az új épületbe.

     A tervező Göde Ferenc építészmérnök elmondta, hogy a zöldterület nagysága is növekedni fog, hiszen megszűnik az átmenő-forgalom a Piac téren, a Szabadságharcos út zsákutca lesz a Plaza felöli végén egy fordulóval és az így nyert területen zöldterület lesz. Az épület egy elég szűk helyen a régi várárok helyén lesz, aminek tervezésénél a műemléki elvárásoknak is meg kellett felelni.
      Jobb oldalon lesz a forgalmi épületrész, a bal oldalon pedig a kiszolgáló egységek kapnak helyet, a kettőt pedig egy átrium szerű fedett rész választja majd el egymástól. A forgalmi rész földszintjén kapnak helyet a pénztárak és a váróterem, a többi üzemi terület lesz. A másik rész földszintjén büfék kapnak helyet és kialakítanak egy ügyfélteret az önkormányzatnak is. Az emeleten lesz látványpékség és gyorsétkezde, a tetőtérben pedig egy internet kávéző is nyílik majd.

     Polányi Péter a közlekedés tervezője kiemelte, hogy a gyalogosok érdekeit vették figyelembe elsősorban, hiszen több új gyalogosátjáró lesz a Palotai úton, aminek közepén másfél méter széles zöldsáv lesz, így megszűnik a gyalogosok hét sávon át való "ámokfutása".

     Az autóbusz-állomáson naponta több mint 1100 helyközi és távolsági járat indítása és érkeztetése történik és 750 helyi járat érinti a pályaudvart. Egy forgalmasabb tanítási napon 80 ezer utas fordul meg a buszpályaudvaron.


    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss