2024. Szeptember 09. Ádám, Péter
   Eseménynaptár
2024 Szeptember
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Városfejlesztés - 2005. 11. 22.
    Ma délután már használhatják az új elkerülőt az autósok - 14 milliárd forintból épült

     Ma délután vehetik birtokba az autósok a várost nyugatról elkerülő hét kilométeres, kétszer kétsávos új körgyűt, így jelentősen javulhat Székesfehérvár közlekedési helyzete, mivel a 63-as főút nyugati elkerülő szakaszának forgalomba helyezésével bezárul a körgyűrű a város körül, aminek következtében a város központján áthaladó teherforgalom legalább harminc százalékkal csökkenhet. (légifotókat az elkerülőről itt talál)

     Az  elkerülő, az M7-es autópályát a 8-as főút szárazréti csomópontjával összekötő kétszer kétsávos út építése összesen 14,4 milliárd forintba került. A beruházás első ütemét 2003-ban fejezték be, így a tíz kilométer hosszú elkerülő útnak az autópálya és a 7-es főút közötti három kilométeres részét már két éve használhatják az autósok. A kivitelező Betonút Rt-nek az újabb hét kilométeres szakaszon kilenc műtárgyat, köztük két vasúti felüljárót, egy kerékpáros- és gyalogos aluljárót és  kellett megépítenie.

     A székesfehérvári körgyűrű kialakítása a nyolcvanas években kezdődött meg, amikor megépült az M7-es autópálya gárdonyi leágazójától a 8-as főút szárazréti csomópontjáig tartó keleti-északi elkerülő szakasz. A körgyűrű déli részét az autópálya ingyenesen használható nyolc kilométeres szakasza jelenti, a most elkészült nyugati rész pedig bezárja az úgynevezett Fehérvár-gyűrűt.

     A nyugati elkerülő útról már 1995-ben megállapodás született a székesfehérvári önkormányzat és a közlekedési tárca között. Az útépítéshez szükséges területek megvásárlása és kisajátítása a város költségvetését terhelte és 800 millió forintba került, a közművek kiváltása és az útépítés állami forrásból valósult meg. Az egyezségnek része volt az is, hogy az elkerülő út forgalomba helyezése után a körgyűrűt alkotó utak az állam kezelésében maradnak, míg a 7-es és a 63-as főutaknak a megyeszékhely centrumán áthaladó részei önkormányzati fenntartásba kerülnek.

     megváltozik a főutak számozása is

      A körgyűrű keleti-északi szakasza lesz a 7-es főút, nyugati része a közös 7-es és 8-as, míg a déli rész marad az M7-es autópálya. Az önkormányzat tervei szerint a belvárosból hamarosan kitiltják az átmenő forgalomban közlekedő 7,5 tonnánál nagyobb teherjárműveket. A rendelkezéstől azt várják, hogy a 8-as főúton Veszprém felől, valamint a 81-es főúton Mór felől érkező kamionok Budapest, illetve Dunaújváros felé a jövőben az új nyugati elkerülő utat választják majd.

     Az elmúlt hónap szavazásának eredménye, aminek kérdése az volt, hogy "Ön mit vár a 63-as elkerülőtől?"
     
    1: Jelentősen csendesebb lesz a város - 89
    2: Végre nem a Palotain és a Kadocsán mennek majd a sóderszállítók - 102
    3: Megszűnik a hosszú várakozás a lámpáknál - 53
    4: A Várkörúton is csökken majd a forgalom - 11
    5: Szerintem nem lesz különösebb hatása a forgalomra - 87
    6: Már várom, hogy ne kelljen sorban állni a Palotai-Mészöly G. lámpánál - 84
    7: Talán a Budain is csökken a forgalom - 49


    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss