2024. Szeptember 08. Mária, Adrienn
   Eseménynaptár
2024 Szeptember
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Városfejlesztés - 2006. 07. 29.
    Év végétől már elektronikus formanyomtatványok segítik az ügyintézést

     Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata 2005-ben nyert el támogatást a „Székesfehérvár - a térség szolgáltató e-önkormányzata” projekt megvalósítására az első Nemzeti Fejlesztési Terv keretében. A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program 4.3.1. fejezetében szereplő programban a város partnere a további 17 települést magába foglaló Székesfehérvári kistérség, illetve a Vállalkozói Központ Közalapítvány.

     A tavaly júniusban elkezdett projekt célcsoportjai a kis- és középvállalkozások, emellett pedig a város és a kistérség civil szervezetei, intézményei és természetesen a lakosság. Az Önkormányzat közbeszerzési eljárás során választotta ki a Unitis Zrt-t, aki az önkormányzattal és szakmailag felkészült helyi alvállalkozókkal közösen valósítja meg a projektet.

     A projekt keretében olyan ügyiratkezelési rendszert alakítanak ki egy megújuló portál segítségével, mely képes bizonyos ügyirattípusok esetében az elektronikus aláírással beküldött iratokat befogadni, illetve képes így aláírt dokumentumokat kibocsátani, valamint a vállalkozások és a lakosság részére elektronikus szolgáltatásokat nyújt,hivatali ügyiratkezelési, képviselőtestületi munkát támogató és telephely-engedélyezési rendszerek kerülnek továbbfejlesztésre, az Önkormányzat kezelésében lévő adóinformációk, egyenlegek lekérdezésére lesz lehetőség, illetve adónemek között lehet átvezetéseket kezdeményezni, KKV-kat, civil szervezeteket segítő információk publikálására, alportálok kialakítására nyílik lehetőség,
    hardver és infrastruktúra fejlesztések valósulnak meg és többek között nyilvános Internet-hozzáférési pontok (Info-tornyok) kerülnek felállításra.

     Az igényeknek megfelelően 14 ügytípus lesz elektronikusan indítható a székesfehérvári internetes portálról, de valamennyi székesfehérvári és kistérségi önkormányzati formanyomtatvány is letölthető lesz a portálról illetve az alportálokról.

     A funkciók közül talán érdemes kiemelni néhány ötletes megoldást is. A tervek szerint lehetőség lesz a parkolási bírság elektronikus, Interneten keresztül bankkártyával történő kiegyenlítésére -akár otthonról is. Az adóügyi alrendszer segítségével Interneten keresztül lesz lehetőség a különböző helyi adónemek egyenlegeinek lekérdezésére, valamint a számlák közötti átvezetési kérelem indítására.

     Az e-önkormányzati szolgáltató rendszer tervezése a civil szervezetek, a székesfehérvári kistérség, valamint a kis- és közepes vállalkozások képviselőivel történő rendszeres egyeztetések alapján történik. Itt szó esik a rendszertől elvárható funkciókról, illetve azok alkalmazhatóságáról. Az érintett önkormányzatok, szervezetek részére kiemelten fontos a pontos tájékoztatás, ennek érdekében a megvalósítási fázis részeként részletes gyakorlati információkat kapnak pl. a kistérség települési önkormányzatai a rendszer használatáról.

     A Kistérség számára a fő előnyt az jelenti, hogy a települések ingyenesen juthatnak hozzá a székesfehérvári Polgármesteri Hivatal által elkészített elektronikus ügyirat-mintákhoz, amelyek könnyen az önkormányzatok egyedi igényeinek megfelelően testreszabhatók. Ezek az egységes elektronikus ügyintézést előkészítő, támogató rendszerhez szükségesek.
     
     A projekt jelenlegi állapotáról elmodható, hogy a munkák a célegyenesbe értek: a fejlesztések legnagyobb részének befejezése után most már sikeres teszteredményekről számolhatunk be. Ez azt jelenti, hogy az egyes alkalmazások az elvártaknak megfelelően működnek önmagukban és komplex rendszer szinten, integráltan is. A fejlesztések mellett teljes erővel folynak a tartalomfeltöltési munkálatok (formanyomtatványok feltöltése, civil szervezeti, KKV-kat segítő tartalom felvitele, stb).

     A projekt végrehajtása megfelelően halad: 2006. őszén a tervek szerint elindul az új portál és az alportálok, melyeken keresztül a KKV-k, a civil szervezetek, a kistérség települései és a lakosság is igénybe vehetik a projekt keretében megvalósuló szolgáltatásokat. Ezzel egy időben a Polgármesteri Hivatal munkatársai is a már elektronikus ügyintézést támogató ügyiratkezelési alkalmazással, a képviselőtestületi munkát és a telephely-engedélyezést támogató alrendszerekkel folytathatják napi munkájukat. 


    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss