2024. Július 30. Judit, Xénia, Péter
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Gazdaság - 2003. 12. 16.
    Átadták az elkerülő első szakaszát

     A 7-es főút és az M7-es autópálya közötti több mint 3 kilométeres szakasz műszaki átadása még októberben kezdődött. Az építő Nemzeti Autópálya Rt által épített útszakasz 4,4 milliárd forintba került és jelentős terhet vesz le Székesfehérvár belterületi forgalmáról - mondta Csillag István Gazdasági és közlekedési miniszter a tegnap tartott ünnepélyes átadáson.

     A város polgármestere Warvasovszky Tihamér hangsúlyozta, hogy az ipari park és a logisztikai központ is közvetlen kapcsolatot kapott az autópályával, illetve a 7-es sz. főúttal. Az elkerülő 2x2 sávos osztott pályás elrendezéssel, 3,5 m széles forgalmi sávokkal, középen vakításgátló elemekkel épült meg. A 2015-ig szóló úthálózat-fejlesztési program szerint a 63-as számú főút Székesfehérvárt nyugatról elkerülő szakaszának folytatásaként épül meg a Csóri útig tartó, több mint 7 kilométer hosszúságú szakasz, ennek átadására 2005 végén kerül sor.


     A főút Székesfehérvárt elkerülő teljes szakaszának elkészültét követően kerülhet sor a 81-es számú főút és a nyugati elkerülő út összekötésére a városon kívül, ami közvetlen kapcsolatot biztosít majd a 81-es főút, illetve az M7-es autópálya között. Ennek a 10 kilométeres útnak az építése várhatóan 2007-ben kezdődik el.

     A nyugati elkerülő megépülésével a Kadocsa út és a Budai út forgalma is jelentősen csökkenne, szükséges hiszen a nappali csúcsforgalomban esetenként kilométeres sorok is feltorlódnak. A Seregélyesi út - Mártírok út kereszteződésben is megszűnne a nappali káosz, legalábbis a forgalomirányító szakemberek számításai szerint. Az elkerülő akár autóútnak is minősülhetne, ugyanis két sávos, a le-, illetve felhajtóknál gyorsító sávok vannak és az útszélesség is biztonságossá teszi a közlekedést. Ma már használhatják az autósok az elkerülőt. A következő szakasz az Úrhidai útig, illetve a 8-as főútig készül el, ennek az elkészülése várhatóan 2005-ben fejeződik be.

     Jelentős torlódás alakult ki a héten a Széchenyi úti aluljáróban, ami várhatóan a hónap közepére szűnik majd meg, ugyanis a közútkezelő a vízelvezető aknák fedelét javítja. A Széchenyi út ezen szakasza, a 63-as elkerülő átadásával városi fenntartásba kerül majd.
     A 63-as elkerülő átadását követően a 63-as út városi szakaszát nem a Fejér Megyei Közútkezelő gondozza majd, hanem városi kezelésbe kerül át. Székesfehérvár azonban kisebb-nagyobb javításokat kért a közútkezelőtől, mielőtt átadja az utat: kicserélnek 24 aknafedőt, amit december 20-ig elvégeznek, addig valószínűleg torlódásra, várakozásra kell számítani a Széchenyi úton. A felújításra 3,8 millió forintot költ a közútkezelő.
     A városi kezelés a téli úttisztításban is változást hoz, ugyanis ezután nem a közútkezelő, hanem a Depónia kft végzi az úttakarítást, a padkajavításokat, illetve az útburkolati jelek festését. A torlódás megszűnésével a forgalom is valószínűleg csökkeni fog a Széchenyi úton, addig ajánlatos elkerülni a Széchenyi úti aluljárót, kerülni a Balatoni út, vagy a Mártírok - Seregélyesi út fele érdemes menni, ha dél felé autózunk.


    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss