2024. Július 29. Márta,Flóra
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Sport  -  2016. 12. 21. 08:15  -  www.szekesfehervar.hu
    Már a Csendes-óceánon - 9. helyen vitorlázik Fa Nándor Új-Zélandtól délnyugatra
      
     A verseny 44. napján Fa Nándor és a Spirit of Hungary túljutott az Indiai-óceánon és már a Csendes-óceánon hajózik. A Vendée Globe 29 elrajtolt hajójából 20 van még versenyben. Nándi a 9. helyen vitorlázik Új-Zélandtól délnyugatra. Valamilyen víz alatti objektumnak ütközve a tőkesúlyáról levált egy jelentős darab műanyag borítás. Mindezek ellenére Nándi nagyszerűen haladt végig az Indiai-óceánon.
    A versenyen december 19-én ketten is hajójukra végzetes balesetet szenvedtek. A Spirit of Hungary közvetlen vetélytársa Stéphane Le Diraison elvesztette az árbócát. A legfrissebb hírek szerint egy a beksztéget tartó verete tört el és ez okozta a bajt. A francia versenyző egy 7 méteres segédrudazatot eszkábált és azzal vitorlázik Melbourne felé. Várhatóan bő egy hét alatt érhet oda. (Az eredménylistán még szerepel, de természetesen kiállt a versenyből.)
    A nyolcadik helyen vitorlázó Thomas Ruyant pedig feltehetően egy vízfelszín közelében úszó elveszett konténernek rohanhatott neki 15-17 csomós sebességgel, amitől lényegében letört a hajójának az orra. A versenyző szerencsére éppen feküdt, amikor a hajó az ütközéstől megállt. Ruyant egész éjjel 40 csomós szélben és nagy hullámzásban küszködve - grósz nélkül, luvba húzott elővitorlával sodródva - haladt Új-Zéland, Bluff kikötője felé, miközben a helyzete egyre romlik. December 20-án kedden 50 mérföldnyire volt a menedéket jelentő kikötőtől. A szivattyúja nem működik, a hajó orra már szinte teljesen elvált a test többi részétől és jórészt a víz alá merül. Mivel a súlya kiemeli a hajó hátsó részét, ezért a cockpitbe ömlő hullámok sem folynak ki. Ruyant szeretné megmenteni a hajóját. A mentéssel igyekezniük kell, mert a szél újabb erősödése várható.
     
    December 20-án délután újabb hajón keletkezett komoly hiba: Új-Zélandtól 2000 mérföldyire keletre a verseny 3-4. helyén vitorlázó Paul Meilhat hajóján (SMA, a leggyorsabb DSS-néküli IMOCA 60 a versenyben) a tőkesúlyt mozgató hidraulika dugattyú törése miatt a tőkesúly a szél alatti oldalra billent. Meilhat irányt változtatva észak felé tart, és igyekszik a tőkesúlyt függőleges állapotba hozni és rögzíteni.