Ígéretes tárgyalásokat folytat a Széles-birodalomhoz közelmúltban visszatért Ikarusbus Kínában és Iránban. A cég a tervek szerint nem autóbuszokat, hanem technológiát exportálna, és vegyesvállalatok létesítésére készül. Az új Ikarus modellt pedig még ebben a hónapban bemutatják a nagyközönségnek. A napokban tárgyal Kínában az Ikarusbus Járműgyártó Zrt. küldöttsége, az elmúlt hónapban pedig szándéknyilatkozat született ötezer busz iráni gyártásáról - mondta a Világgazdaságnak Széles Gábor, akinek a többségi tulajdonában lévő Műszertechnika csoport a közelmúltban visszavette a társaságot a Renault-Iveco csoporttól. Az üzletember kiemelte, hogy Iránban kijelölték már az Ikarus-gyártás helyszínét, akárcsak Kínában és Oroszországban. Kínából a szállítási költséggel együtt is 40 százalékkal olcsóbban lehet ellátni régiónkat.
Széles Gábor elmondta, hogy a kínai tárgyalások évi 10 ezer autóbuszt gyártó vegyesvállalat létesítéséről folynak. A cég 51 százaléka egy szingapúri üzletemberé lenne, aki már letétbe is helyezett 10 milliárd forint értékű jüant, és azt tervezi, hogy a létrehozandó céget három év múlva bevezeti az amerikai elektronikus tőzsdére, a Nasdaqra.
Vlagyimir Putyin látogatása idején az orosz-magyar kormányközi bizottság elvi megállapodást kötött autóbuszok ezres nagyságrendű oroszországi gyártásáról. Egy neves vállalatot már ki is jelöltek erre a célra, korábban pedig megállapodás született ötezer régi busz felújításáról is, hiszen az egykori Szovjetunióba az Ikarus több mint 170 ezer buszt szállított, amelyekből százezer még használatban van.
|