2024. Július 30. Judit, Xénia, Péter
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Gazdaság - 2004. 01. 18.
    Várhatóak-e alacsonyabb árak a székesfehérvári élelmiszer-kiskereskedelemben?

     A Lidl bolthálózat tavalyi forgalma 9 milliárd euró körül alakult, ami becslések szerint 12,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, míg a nagy konkurens, az ugyancsak német Aldi 5,6 százalékkal növelte forgalmát Németországban. Az összeurópai piacot nézve az egyre gyarapodó Lidl boltok várhatóan az idén a 30 milliárd eurós forgalmat is elérhetik ami már összemérhető az Aldi tavalyi 25, idénre tervezett 37 milliárdos forgalmával.

     Eddig szinte minden gazdasági újságíró bicskája beletörött abba ha átfogó cikket akart megjelentetni a Lidl-ről, ugyanis a több száz kft-ből álló, Dieter Schwarz tulajdonában lévő kék-sárga-piros emblémájú cégről még az is nehezen állapítható meg, hogy melyik bolt melyik kft-hez tartozik. Ráadásul az említett vállalkozások a Dieter Schwarz Stiftung GmbH irányítása alatt áll, amibe minden nyilvánosságkutató bicskája beletörik. A jelenleg 63 éves cégúr olyannyira menekül a nyilvánosság elől, hogy nemrégiben egy céges konferencián is az egyik alkalmazott nevében vett részt.

                                            

     A Lidl bolthálózat az ugyancsak német Aldi-val áll folyamatos árversenyben. Míg az Aldi 700 terméket forgalmaz boltjaiban, addig a Lidl 1200 cikkből állítja össze kínálatát, könyörtelenül leszorítva az árakat. Az olcsóság és a folyamatos forgalomnövekedést a Lidl kökemény beszerzői támasztják alá. A vásárlói tapasztalatok pedig igazolták, hogy a Lidl-boltokban mindig dolgoznak az alkalmazottak. A német szakszervezet szerint elvárás az ingyenes túlóra, a munkakezdés előtt negyedórával való megjelenés, a vásárlók morgás nélküli kiszolgálása. Ezt rendszeres tesztvásárlással ellenőrzi a vállalat.

     Székesfehérváron öt bolt nyitását tervezi a Lidl, ami a vásárlók és az árak szempontjából pozitív, azonban a város kiskereskedelme valószínüleg áldozata lesz a bolthálózat megjelenésének, éppen az alacsony árak miatt. Az Alba Ipari Zónában épülő 31 ezer négyzetméteres logisztikai központ nem erre az 5 boltra települt ide, várhatóan a következő egy-két évben 25-30 hosszabb távon pedig száz üzlet nyitását tervezi Dieter Schwarz birodalom.


    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss