Hamarosan teljesen átalakulhat a hazai élelmiszer-kiskereskedelem, mivel a német Lidl diszkontlánc november 11-én egyszerre huszonkét áruházat nyit meg az ország területén, néhány éven belül pedig száz fölé növelné az üzletek számát - írja a Világgazdaság.
A mostanihoz hasonló piacra lépési akcióra még nem volt példa a magyarországi élelmiszer kiskereskedelemben. A Lidl megjelenése főként a hasonló diszkontbolt-láncoknak - Plus, Penny Market, Profi - jelent komoly konkurenciát.
A diszkontlánc vélhetően szokásához híven 20-30 százalékkal olcsóbban adja áruit, mint a vetélytársak. Erre azért van lehetősége, mert szűkebb termékpalettát kínál a konkurenciánál és ezek jelentős részét maga is gyártatja.
A piac többi szereplői a kényszerű árcsökkentések mellett várhatóan növelik saját márkás termékeik arányát, koncentrálják beszerzéseiket, és hatalmas összegeket költenek majd új elosztó központokra
|