2024. Július 29. Márta,Flóra
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
     Gazdaság - 2004. 06. 22.
    A Lidl piacra lépése élesedő árversenyt hoz az üzletláncok között

     Tovább éleződhet a verseny az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelemben, mivel a következő hetekben megnyitnak a Lidl üzletek. A tovább terjeszkedő hipermarketláncok mellett egyre nagyobb szerephez jutnak a beszerzési társulások és magyar tulajdonban lévő boltláncok.

     Németországban az egyik legolcsóbbnak számító Lidl lánc az idén 10-15 bolt megnyitását tervezi, de összesen több mint 100 diszkonttal fedné le a magyar piacot. A 11 európai országban mintegy négyezer 1200-1600 négyzetméteres üzlettel jelen lévő Lidl minden piacon erős árversenyt diktál, árai átlagosan 20-30 százalékkal alacsonyabbak az átlagosnál - számolt be a Világgazdaság.

     A szupermarketek szerint az olcsó ár csak rövid távon jelenthet versenyelőnyt az új diszkont-láncnak, a lakóhely-közeliség, a minőségi árukínálat ugyanis sok vásárló számára legalább ennyire fontos. A hipermarketláncok sem várják tétlenül az új szereplő megjelenését: bővítik hálózatukat, és változatos akciókkal csalogatják magukhoz a vásárlókat. 2003-ban, az országban 8 új hipermarket nyitott, és a Tesco, Auchan, Cora hármas legalább ugyanennyi új egység megnyitását tervezi az idén is. A terjeszkedés lendülete tehát nem hagy alább, aminek eredményeként 2003-ban a hipermarketek részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából további 2 százalékkal, 19-ről 21 százalékra emelkedett, írja a Világgazdaság.

     Lényeges eleme a kereskedelmi struktúra változásainak, hogy visszaszorul a szervezetlen kereskedelem, így a szervezett eladásra már a teljes forgalom 90 százaléka jut. Ezen belül viszont az önálló kis boltok piaci részesedése évről évre csökken. A GfK Piackutató Intézet felmérése szerint egyre több kis üzlet tulajdonosa csatlakozik valamelyik beszerzési társuláshoz vagy magyar tulajdonban lévő boltlánchoz. A CBA, Coop, Honiker és Reál együttesen több mint 10 ezer kis boltot tömörít, és előkelő helyet foglalnak el a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi vállalatok ranglistáján, áll a Világgazdaság beszámolójában.

     


    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés
    Kérdőív a közösségi fejlesztésekhez

    Projektek
    rss