A régi csomópont még a hetvenes évek műszaki előírásainak megfelelően építették, így mára már nem felelt meg sem a legújabb tervezési előírásoknak sem a jelentősen megnövekedett forgalomnak és a nagyteljesítményű, korszerű járművek támasztotta követelményeket sem tudta kielégíteni.
A kivitelezési munkát - kétfordulós közbeszerzési eljárással a Hoffmann Rt. nyerte el, a tervező a Roden Kft., a lebonyolító mérnök pedig a Reformút Kft. volt. A munka két ütemben készült el, csaknem két év alatt, a teljes bekerülési költség pedig 1.358 millió forint volt. Az építési munkák az M7 autópálya átépítési munkáival egyidőben kezdődtek, a hídakat ki kellett szélesíteni, a gyorsító és lassító sávokat meghosszabbították, új nagyobb alapterületű kamion és személygépkocsi parkoló épült, azonban a megnyitó ünnepségen elhangzott, hogy a csomópontban működő vállalkozásoknak ideje lenne felnőni a megnövekedett igényekhez.
A csomóponti parkoló megépítése miatt valószínűleg kevesebb parkoló kamiont találunk majd a városban a 8-as elkerülő mentén. Az ÁllamiAutópályakezelő Rt. vezérigazgatója Tímár János elismerően szólt a beruházásról, ami országos viszonylatban is komoly munkának számít -mondta.
|