Az Ügyfélszolgálat teljes munkaidőben fogadja a feladatkörébe tartozó hatósági, tanácsadási, tájékoztatási, regisztratív, közigazgatási szolgáltatási ügyekben a város lakosságát. A hivatal valamennyi szervezeti egységével folyamatos, jó együttműködésen alapuló munkakapcsolatot tart. Az önkormányzatot és szerveit érintő szerteágazó jogszabályok ismeretén túl aktuális információval kell rendelkeznünk egyéb városi hivatalok, intézmények működéséről is.
A szolgáltató közigazgatás megvalósítása érdekében önállóan, felelősséggel, a változó igényekhez, időszerű feladatokhoz rugalmasan igazodva dolgozik. Munkánkat a bővülő szolgáltatások megbízható ellátása, a számítástechnikai nyújtotta előnyök kihasználása jellemzi. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy az állampolgárok ügyeinek intézése gyorsabbá, szakszerűbbé és emberközpontúvá váljon.
A sok ellátandó feladathoz magas ügyfélforgalom párosul. Ez havonta megközelítőleg 3000 beadvány átvételét és minimum ezer szóbeli tájékoztatást, közigazgatási szolgáltatást jelent. Az ügyfélszolgálaton van az un. zöld számos telefon, ahol az ügyfelek észrevételt tehetnek az önkormányzat, a hivatal működésével kapcsolatban. Tudjuk, hogy az embereknek nem könnyű eligazodni a jogszabályok tengerében, ezért velük együttműködve segítjük ügyintézésüket.
Az iroda hatáskörébe tartozó tevékenységek:
- A méhek vándoroltatása.
- A környezet és a természet védelme.
- Szakfordító és tolmácsigazolvány kiállítása.
- Hatósági bizonyítvány kiállítása.
- A lakásépítési kedvezményre, az adó-visszatérítési támogatásra és a kamattámogatásokra vonatkozó jogosultság személyi feltételeinek igazolása.
- Talált dolgokkal kapcsolatos eljárás.
- Hirdetmények kifüggesztése, záradékolása.
- Az ingyen hívható zöld szám: 06/80/200-228
- Névváltozási jegyzőkönyv felvétele a házasság felbontása után
- Birtokvédelemmel kapcsolatos tájékoztató
- Tűzvédelmi és honvédelmi ügyek
- Veszélyes és veszélyessé nyilvánított ebek
- Mezőgazdasági és erdőgazdasági vadkár ügyek intézése
- Árutermő szőlőtelepítés és kivágás
- Növényvédelem
- Állatvédelem
- Állattartás
- Árutermő gyümölcsös telepítése – kivágása
- Méhészet
- Mezőgazdasági földhaszonbérleti ügyek
- Útlevelek, vezetői engedélyek, személyazonosító igazolványok kiadása.
- Újszülöttek születési anyakönyvi kivonatának, lakcímkártyájának kiadása
- Szociális és gyermekvédelmi ellátás iránti kérelmek átvétele.
- Kárpótlási ügyekben hitelesítés, záradékolás.
- Lakcímváltozások ki- és bejelentése, adatlapok továbbítása.
- Halotti anyakönyvi kivonatok kiadása.
- Gépjármű és iparűzési adóbevallások átvétele, adategyeztetés, adóigazolások kiadása.
- Helyi lakáscélú támogatási kérelmek, valamint önkormányzati bérlakás iránti adatlapok átvétele.
- Önkormányzati rendeletekről, a Közgyűlési jegyzőkönyvekben foglaltakról, a Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozó ügyekben tájékoztatás.
- Információszolgáltatás közérdekű ügyekben.
- Hivatali szolgáltatások (fénymásolás, illetékbélyeg árusítás, hivatali nyomtatványok kiadása).
- A Polgármesteri Hivatalhoz érkezett egyéb beadványok átvétele, e-mail fogadása.
Ügyintézés helye I.:
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
8000 Székesfehérvár, Városház tér 1. (volt Modellház)
E-mail cím: ugyfelszolgalat@pmhiv.szekesfehervar.hu
Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő, Kedd, Csütörtök: 8.00 - 16.00
Szerda: 8.00 - 18.00
Péntek: 8.00 - 12.00
Ügyintézés helye II.:
Széklesfehérvár MJV Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Iroda
8000. Székesfehérvár, Városház tér 1. ( bejárat a Kossuth utca felől )
E-mail cím: ugyfelszolgalat@pmhiv.szekesfehervar.hu
Letölthető anyagok
( .doc formátumban)
Méhek vándoroltatása bejelentőlap
Méhek vándoroltatása kijelentőlap
Szakfordító és tolmácsigazolvány kiállításának kérelme
Szabálysértési eljárással kapcsolatos tájékoztató és feljelentés szabálysértési ügyben adatlap