2024. Július 24. Kinga,Kunigunda, Kincső, Krisztina
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Kultúra  -  2016. 06. 13. 12:16  -  www.szekesfehervar.hu
    Játékosan a logikáért, a kreativitásért és a nyelvi készségért
      
    Táblajátékos képességfejlesztő szakkört tartottak a II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában – a matematikai logika, a kreativitás és a nyelvi és kommunikációs képességek fejlesztésének céljából. Az utolsó foglalkozáson első osztályosok vettek részt Molnárné Dr. László Andrea vezetésével.
    Táblajátékos szakkört működtettek Elmetorna címmel a II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában a 2015-16-os tanévben, első és harmadik osztályos tanulók részvételével. Kövecses Csilla, Mentes Zoltánné és Molnárné Dr. László  Andrea vezetésével a matematikai logika, a kreativitás, a nyelvi, kommunikációs készségeket fejlesztették a foglalkozásokon.
    Az utolsó táblajátékos foglalkozást június 13-án, hétfőn Molnárné Dr. László  Andrea tartotta első osztályosoknak: „A kéttannyelvű iskola fejlesztő foglalkozásain a nyelvi készségek mellett más készségeket is szem előtt tartunk. A nyelvi készségek között a szókincsre, a beszédkészségre, az írott és hallott szövegértésre fókuszálunk, de fontosnak tartjuk a logika, a memória és a kreativitás fejlesztését is. A csoportos játékok során fejlődik a személyiség, illetve előkerül például a kudarctűrés is.”
    Bogó Adrienn nagyon szereti a játékos órákat, szakköri foglalkozásokat: „Egy kicsit tanulni és játszani is lehet vele. A Mesekocka a kedvencem! Dobni kell az összes kockával, és arról kell mesélni. Mondjuk, ha például kaktuszt dobsz, akkor „Volt egyszer egy kaktusz…” – és ha létrát is dobtál, akkor „(…) volt egy létrája” – és így tovább.”
     
    A délutáni szakköri órák mellett a játékokat egyes gyakorló tanórákon is alkalmazzák. Az iskola kitűzött célja, hogy felmenő rendszerben kiteljesítenék más évfolyamokra, osztályokra is a jól bevált gyakorlatot. Terveik szerint a következő tanévben egy bemeneti és kimeneti mérést is végeznének, hogy a módszer hatékonyságát egzakt adatokkal is alá tudják támasztani – a megfigyelések alapján a gyerekek kreativitása, kommunikációs készsége és logikája mindenképpen fejlődött.  Az iskola az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt Nemzeti Tehetség Program elnyert pályázatából (NTP-KKI-B-15) vásárolta a foglalkozásokhoz szükséges játékokat.