2024. Szeptember 11. Teodóra, Jácint, Igor, Helga
   Eseménynaptár
2024 Szeptember
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Közélet  -  2016. 03. 09. 15:41  -  www.szekesfehervar.hu, fotó: Simon Erika
    Széna Téri Kisokos hat iskolával - játékprogramot készítettek az informatikai versenyen
      
    Megyei informatikai versenyt bonyolítottak le a Széna téri Általános Iskolában „Széna Téri Kisokos” címmel. A megmérettetésre ebben a tanévben 6 iskola nevezett. A második fordulón informatikai, hardver-alapismeretekről adtak számot a résztvevő diákok, valamint a scratch programozási környezet használatával készítettek játékprogramot. 
    Széna Téri Kisokos címmel bonyolítottak le megyei informatikai versenyt a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskolában. A megmérettetésen ebben a tanévben 6 iskola vett részt 12 diákkal. A hagyományteremtő verseny célja az informatika tantárgy népszerűsítése, a tantárgyhoz kapcsolódó kreativitás versenyhelyzetben történő fejlesztése, a számítógép sokoldalú megismerése, a tudatos felhasználására való törekvés kialakítása, valamint a programozási ismeretek elsajátítása scratch programkörnyezetben.
    Minárikné Ambrus Magdolna igazgató elmondta, hogy az iskola jól ellátott informatikai és digitális eszközökkel, ez is közrejátszott a verseny kiírásában: „Az interneten számtalan olyan ingyenesen elérhető program van, aminek használata megtanulható. Arra szeretnénk buzdítani a diákokat, hogy ezek elsajátításával a tanulás élvezetes folyamat legyen számukra, képrejtvények, animációk elkészítésével például. Pályaorientációs tervünk is van ezzel: remélem, néhány év múlva ezek a gyerekek ilyen irányban tanulnak tovább – hogy egy hiányszakmában érvényesülhessenek. Nem titkolt célunk, hogy a diákok bennünket, pedagógusokat is segíthetik ezzel – a tanórák a digitális eszközökkel mindenképpen színesebbé válhatnak.”
    A zsűrizésben közreműködött dr. Horváth Árpád, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának adjunktusa, valamint Bánkuti Gábor és Ács Péter, az általános iskola informatikatanárai. A legjobb informatikai tudással bíró diákokat a Microchip Kft., a Sulitech Bt. és az Infopartner felajánlásaiból díjazzák.
    Az első fordulóban a diákok prezentációt készítettek a londoni olimpia magyar aranyérmeseiről. A március 9-i második fordulóban a versenyzőknek 90 perc állt a rendelkezésükre, hogy számot adjanak a birtokukban lévő informatikai, hardver-alapismeretekről, valamint hogy a scratch programkörnyezet használatával játékprogramot készítsenek: „Szintén az olimpiához, a sporthoz kapcsolódva egy labdás pontszerző játékot kellett kitalálniuk és megvalósítaniuk. Az értékelésnél a zsűri a kreativitás mellett a program működőképességét is értékeli – minimális keretet szabtunk meg, a többi a gyerekeken múlik.” – tájékoztatott Ács Péter szervező, az iskola informatikatanára.
     
    Az versenyeredményekről a 17 órától a város Facebook-oldalán tájékozódhat.