2024. Július 29. Márta,Flóra
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Városfejlesztés  -  2015. 05. 07. 13:03  -  www.szekesfehervar.hu A cikk KÉPGALÉRIÁT tartalmaz
    Jól haladnak az elkerülő út befejező szakaszának építésével
      
    A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában épül a 7 km hosszú székesfehérvári nyugati elkerülő út. A fejlesztés tavaly év elején indult, 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.
    Az elkerülő út az M7-es autópályánál illetve a 8-as és 63-as számú utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot és Csór területére az Iszkaszentgyörgyi árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon hét hidat és kettő különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8. sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi árok közelében, a másik csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához.
    Vargha Tamás országgyűlési képviselő a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház, a Mártírok útja és a nyugati elkerülő út beruházásai között vont párhuzamot, hiszen ezekre a fejlesztésekre sokáig várt Székesfehérvár. Sok tízezer lakos fog örülni, hiszen felszabadul a város több csomópontjának terhelése.
     
    Törő Gábor országgyűlési képviselő hozzátette, hogy a nyugati elkerülő út elkészüléséből a nem fehérváriak is profitálnak majd. 2016 nyarán egy olyan komplexumot vehet birtokba a város, amely sokak érdeke és célja. Az országgyűlési képviselő egy jó vita eredményének tartja, hogy a várost valóban elkerülő út megépítéséről hoztak döntést 2013-ban.
     
    Dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta: „Szerencsésnek mondhatja magát az a város, ahol állami beruházás keretében, európai uniós forrásból két olyan beruházás is folyamatban van, mint a vasúti pálya és az elkerülő út építése. Összesen 50-60 milliárd forint körüli infrastrukturális fejlesztést jelentenek ezek Székesfehérvár életében. Köszönjük mindenki támogatását, amellyel ezek a régóta várt munkálatok elindulhattak. Látványos szakaszába érkezett a kivitelezés, nagyjából a felénél tart az elkerülő út befejező szakaszának építése. Ez a fejlesztés nemcsak eldöntetett és elkezdődött, hanem jövő nyáron be is fog fejeződni. Akkortól már nemcsak a város belső útjhálózata, hanem Feketehegy-Szárazrét is mentesül a jelentős átmenő forgalomtól.
     
    Szigli István önkormányzati képviselő köszönetet mondott az itt élők nevében, hiszen a naponta 22 ezres autósforgalom várhatóan felére csökken majd a beruházásnak köszönhetően. Kiemelte, hogy a város lakosai mellett az egész Közép-dunántúli régió is profitál majd a forgalom átalakulásából.
     
    Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „A főpályán a talajcsere, a töltésalapozás, a töltésépítés befejeződött. Május elején elindult a CKT beépítése is, az aszfaltozás május végétől várható. A műtárgyak cölöpözése és a hídfők betonozása elkészült, a gerendabeemelés hat hídnál befejeződött, a Gaja-patak hídjánál pedig nyár elején megtörténik. Az Aszalvölgyi árok térségében épül az új csomóponti ág, amire várhatóan június végén átterelik a forgalmat. Jelenleg félpályás forgalomterelés van érvényben. A 4. sz. különszintű csomópont földműépítése a befejező stádiumban van. A CKT beépítés itt várhatóan júniusban elkezdődik, jövő évben készül el a marás és a kopóréteg beépítése.
    A beruházást követően 2016 nyarától nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés a környéken pedig jelentősen mérséklődik. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.582.307.776 forint értékben.