A korszerűsítés után perontetővel, közvilágítással és gyalogos felüljáró ellátott peronok szolgálják majd a fehérváriak és az átutazó közönség kényelmét. Az állomás utascsarnokát és a hozzá csatlakozó gyalogos aluljárót átalakítják valamint két lift épül, melyek az akadálymentes közlekedést biztosítják a csarnok és az aluljáró között. Az egyik lift a galéria szinten épülő új kormányablakot is ki fogja szolgálni. A csarnok fő lépcsője megmarad, a bal oldali vágányokhoz levezető lépcsőt pedig nyolc méteresre szélesítik. A felújítás a tervek szerint 2016. év végére készül el teljesen.
A korszerűsítés során 19 kilométer hosszan vágányátépítés történik: a fejlesztés első szakaszában már átépült a négy tehervonati vágány és jelenleg ideiglenes peronok szolgálják az utazóközönséget. A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége.
![](/_user/0/Image/000000Gergo2015/februar/vasutallomas04.jpg)
Megérkeztek az első, új, gyárban előszerelt kitérők is.
A peronok megközelítéséhez új gyalogos felüljáró is épül, aminek jelenleg a próbacölöpözése zajlik. Megújul az állomásépület is, továbbá, modern elektronikus biztosító berendezést építenek, valamint egységes európai vonatbefolyásoló rendszert építenek ki.
![](/_user/0/Image/000000Gergo2015/februar/vasutallomas03.jpg)
A személypályaudvar vágányait már felszedték és folyik az aluljáró bontása, melynek befejezése után indul a vágányhálózat alépítményi munkája.
|