2024. Szeptember 15. Enikő, Melitta
   Eseménynaptár
2024 Szeptember
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Kultúra  -  2014. 07. 18. 10:49  -  www.szekesfehervar.hu A cikk VIDEÓT tartalmaz
    Ez az út vége és eleje - bemutatták a várostörténeti képregény első könyvét
      
    Bemutatták pénteken délelőtt a Szent Imre serege címmel készített képregényt, ami a Titkos helyek füzetek első darabja. A képregény egy belvárosi kávéházban kezdődik, ahol két fiatal egy szlovák sörgyár padlásán talált irat alapján némi várostörténeti nyomozás után a zeneiskola pincéjéből nyíló titkos helységben találja magát, ahol előkerül Szent Imre seregének története. A nyomozás ezzel nem ér véget, hiszen „ez az út vége és eleje” egyben.
     A Szent Imre serege képregény a székesfehérvári "Titkok Parkja" mobiltelefonos játék azonos című játékmenete alapján készült, a "Titkos helyek füzetek" első darabjaként. A képregényben szereplő helyszíneket és karaktereket valóban létező helyszínekről és személyekről mintázták és a történelmi események is valódiak, pontosak - a történet viszont természetesen kitalált.

    Az ötletgazdák és a város polgármestere Cser-Palkovics András közösen mutatta be a képregényt, melyet Török Péter szövegkönyve nyomán Duics Donáta, Szögi Krisztián és Versegi Ádám rajzolt. A történész szakértő Csurgai Horváth József, a kreatív producere pedig dr. Kovács Krisztián volt.
      „Azt gondolom, hogy nagyon fiatalon, már gyerekként kell elkezdeni a lokálpatrióta nevelést" - mondta a város polgármestere. "A 2013-as Szent István Emlékévben elindult több hasonló kezdeményezés, amelynek a visszajelzése is nagyon pozitív volt. Ez a képregény pedig egy újabb színfoltja ennek a kezdeményezésnek, és nagyon örülök annak, hogy a város történelmének bemutatására a szerzők, az ötletgazdák a képregényt választották, hiszen ezzel nagyon sok fiatalt tudunk megszólítani. Az is különleges, szerintem, hogy nemcsak a múlt, hanem a jelen is megjelenik az igényesen kidolgozott képeken, hiszen a titkok megfejtése közben ismert helyek és közismert szakemberek bukkannak fel.”
     A július 25-én, pénteken 16.00 órakor nyíló Koronás Parkban a játszóeszközök mellett interaktív feladatok is várják a fiatalokat, amelynek során a rejtélyek megoldása a Titkok Parkjában folytatódik. A „Titkok Parkja” mobiltelefonos kalandjáték elsősorban a székesfehérvári „Koronás Park” területén játszható, érintőképernyős mobileszközökkel. A játék során a parkban található információs táblákon elhelyezett QR-kódok irányítják a játékost. Az, hogy a kódokat milyen sorrendben kell leolvasni, a feladat része. Nem könnyű, de nem is megoldhatatlan. A sikeres játékhoz az információs táblákon és a QR-kódok mögött elhelyezett leírások is segítséget nyújtanak. Érdemes figyelni minden apró részletre - ha valamit nem sikerül elsőre megoldani, az egyes helyszínek újbóli felkeresésével megtalálható a válasz.