2024. Július 30. Judit, Xénia, Péter
   Eseménynaptár
2024 Július
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Városfejlesztés  -  2014. 05. 21. 18:29  -  www.szekesfehervar.hu
    Lakossági fórumon ismertette a kivitelező a Vasútállomás felújítását
      
    A székesfehérvári vasúti csomópont, a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítéséről tartottak lakossági fórumot a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban szerdán este, ahol a kivitelező és több társhatóság jelenlétében tájékoztatták a megjelenteket a két évig tartó építkezésről. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a kivitelező SDD konzorcium, valamint a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. ismertette a Vasútállomás teljes felújítását.

      A kivitelező képviselője (a letakart szemű ember, akit nem lehet megmutatni, mert nem járult hozzá) elmondta, hogy a székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése az 50-es években volt. Az eltelt 60 évben pedig a vágányhálózat és a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett. A beruházás célja az elavult vasúti pályák, a villamos felsővezeték, a műtárgyak és a régi biztosítóberendezések lebontása és újak építése.
     A mostani vágányhálózat felújítása során átépítik a személypályaudvari részt, új peronok, perontetők, liftek, gyalogos aluljáró és intermodális felüljáró létesül. Megújul az állomásépület, szélesebb közúti- és gyalogos aluljárók lesznek, modern elektronikus biztosító berendezést telepítenek, valamint egységes európai vonatbefolyásoló rendszert építenek ki.

    A felújítást követően így néz majd ki a vágányrendszer a Vasútállomáson.
     Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest - Kelenföld - Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés fog üzemelni, megteremtve a 160 km/h pályasebesség feltételeit.
     A korszerűsítés során 19 km hosszan vágányátépítés történik, 3 peronliftet és 2 csarnokliftet építenek, magasperonok, perontető és új közvilágítás lesz. A fejlesztés első szakaszában átépül a négy tehervonati vágány és ideiglenes peronok lesznek. Várhatóan 2014 végén a személyforgalom átterelődik a tehervonati vágányokra, illetve az ideiglenes peronokra és megkezdődik a személypályaudvari vágányrész bontása, valamint az új vágányok építése. Az átépítés ideje alatt az utasok az építési területen keresztül biztonságosan közlekedhetnek a kiépített terelőútvonalakon.

      Elhangzott, hogy a beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítése is. Ez utóbbit a felújítás és átalakítása alatt nem lehet majd használni 2014 augusztusa és 2015 novembere között.
     A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 kilométeres óránkénti megengedett sebességgel. A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg uniós források felhasználásával. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium (Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.

    A korszerűsítés során két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, perontetőt és közvilágítást létesítenek, illetve 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítenek.